Administratief medewerker omgevingsloket

  • Opleidingsniveau: MBO
  • Dienstverband: tijdelijk met uitzicht op vast
  • Uren per week: 32-36
  • Maandsalaris: maximaal € 3.784, - bruto (schaal 7)
  • Plaatsingsdatum: 28 juni 2024
  • Sluitingsdatum: 15 juli 2024

Ben jij dé vraagbaak voor de administratieve kant van het omgevingsrecht? Dan zoeken wij jou!

Wat ga je doen?

In jouw dagelijks werk heb je telefonisch, via de mail en aan de balie contact met inwoners en ondernemers. Je registreert hun meldingen en eventuele klachten over de fysieke leefomgeving van Staphorst en lost praktische zaken zo snel mogelijk voor ze op. Verder ben je bezig met het inboeken van aanvragen, het opstellen van besluiten en balievergunningen en het publiceren van besluiten. Je houdt gegevens bij in systemen zoals Excel en plant afspraken in voor collega’s met inwoners en ondernemers. Ook algemeen administratieve werkzaamheden horen bij jouw job.

Waar kom je te werken

Onze afdeling Fysieke Leefomgeving is actief op verschillende terreinen. Binnen de teams ‘Omgevingsbeleid’, ‘Vergunningen, Veiligheid, Toezicht en Handhaving’ (waar jij deel van uit gaat maken) en ‘Openbare ruimte’; werken wij voor en samen met inwoners en ondernemers aan een optimale leefomgeving. We luisteren naar wensen en belangen van de inwoners en bedrijven en wegen deze af binnen onze kaders. Daarbij hanteren we het uitgangspunt: Ja, mits……
Op deze afdeling bieden we jou alle mogelijkheden om je eigen ontwikkeling in te zetten voor de ontwikkeling van Staphorst. Onze teams kenmerken zich door: informele werksfeer, korte lijnen, eigen initiatief, compact team.

Wat maakt werken in Staphorst speciaal?

Gemeente Staphorst is uniek, met een eigen karakter. Bijna iedereen kent ons wel en heeft daar een beeld bij. Veelal gebaseerd op haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij zeker waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken. Met ruim 17.000 inwoners, waarvan een derde jonger dan 20 jaar, zijn wij een jonge en dynamische gemeente.

Als gemeentelijke organisatie maken we gebruik van de kracht van die dynamische samenleving. We bewegen flexibel mee en zijn een overheid die, veel meer dan voorschrijvend en controlerend, de voorwaarden wil scheppen voor inwoners en ondernemers. We werken in het hier en nu met onze blik steeds gericht op de toekomst.

Wat vragen wij?

  • MBO werk- en denkniveau; jouw houding kenmerkt zich door hands-on mentaliteit;
  • Communicatief vaardig: jouw communicatie is erop gericht om anderen helder en duidelijk van informatie te voorzien;
  • Geordend en gestructureerd: jouw administratie heeft ook voor anderen geen geheimen;
  • Vermogen om te schakelen: je schakelt tussen de diverse werkzaamheden zonder daarbij het overzicht of de prioriteiten te verliezen;
  • Nieuwsgierig en hulpvaardig: je wilt graag op de hoogte zijn van zaken die spelen, ook om anderen in hun werk te kunnen helpen.

Wat maakt dat deze baan jóuw baan mag worden?

  • Ons team is een enthousiast team in een omgeving waar ruimte is voor ontwikkeling; Onze werksfeer kenmerkt zich door collegialiteit, respect en saamhorigheid. We zijn trots op ons werk!;
  • Wij betalen je wat je waard bent: deze functie kent een maximumsalaris van € 3.784,- [schaal 7] bruto per maand;
  • 194,4 uur verlof en de mogelijkheid voor het bijkopen van 187 uur op basis van een fulltime [36 uur] dienstverband;
  • Extra’s zoals een vrij te besteden individueel keuzebudget van ruim 17%, een budget voor persoonlijke gezondheid, tegemoetkoming voor zorgverzekering en betaald ouderschapsverlof;
  • Elke dag vers fruit van lokale ondernemers;
  • Flexibele werktijden en mogelijkheid tot thuiswerken;
  • Opleidingsmogelijkheden met aandacht voor persoonlijke en professionele ontwikkeling;
  • We kijken verder dan je werkervaring: het gaat ons erom wie jij bent en wat je meebrengt;
  • Benieuwd naar alle secundaire arbeidsvoorwaarden en onze manier van (thuis) werken? Kijk op www.staphorst.nl/arbeidsvoorwaarden.

Hoe komen we met jou in contact?

We houden in Staphorst niet van lange procedures. Solliciteer voor maandag 15 juli 2024 door te klikken op onderstaande knop met jouw cv en een bondige motivatie waarom we juist met jou verder zouden moeten. De gesprekken vinden plaats op 18 juli.

Online solliciteren

Binnen de selectieprocedure wordt gebruik gemaakt van de assessment-tool PI (Predictive Index).

Vragen? Neem dan contact op met Martijn Oosterbaan, teamcoördinator VVTH, via 0522 - 46 74 75.

De interne- en externe sollicitatieprocedure verloopt gelijktijdig. Bij gelijke geschiktheid geniet de interne kandidaat de voorkeur.

Collega's aan het woord

Wat maakt het werken bij gemeente Staphorst zo uniek? Bekijk de interviews met medewerkers en maak die kleurrijke stap!