Beleidsadviseur Energie en Klimaat

  • Opleidingsniveau: HBO
  • Dienstverband: tijdelijk met uitzicht op vast
  • Uren per week: 36
  • Maandsalaris: maximaal € 5.247,- bruto [schaal 10]
  • Plaatsingsdatum: 30 mei 2024

Ben jij een beleidsadviseur met een passie voor energie en klimaat? Wil jij een sleutelrol spelen in het vormgeven van onze energietransitie? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Over de functie:

In jouw rol als beleidsadviseur energie en klimaat lever je een cruciale bijdrage aan de vormgeving van onze doelstellingen rondom energietransitie, klimaatadaptatie en de circulaire economie. Je speelt een rol in de implementatie van de uitvoeringsagenda voor klimaatadaptatie en de Regionale Energie Strategie.

Je werkt onder andere samen met de collega’s van Openbare ruimte op het gebied van klimaatadaptatie. Daarnaast ben je ook verantwoordelijk voor de subsidies en uitvoering Lokale aanpak isolatie.

Duurzaamheid is een dynamisch vakgebied. Dat betekent dat er regelmatig onvoorziene uitdagingen opduiken waaraan je een bijdrage zult leveren.

Kortom, elke dag biedt nieuwe mogelijkheden en jouw functie omvat een breed scala aan verantwoordelijkheden. Wij streven ernaar ver van theoretische beleidsvorming te blijven; het is ons doel dat jouw inspanningen zichtbare en tastbare resultaten opleveren. Jouw ideeën en bijdragen zijn waardevol en maken een verschil - net zoals jij.

Een greep uit jouw takenpakket:

  • Het adviseren van het college op het gebied van duurzaamheidsinitiatieven en klimaatadaptatie;
  • Actieve deelname aan het regionaal overleg;
  • Het voorbereiden van de bestuurlijke besluitvorming rondom duurzaamheid;
  • Opstellen van een Plan van aanpak voor circulaire economie;
  • Proactieve monitoring van nationaal beleid en wetgeving.

Jouw werkplek

Onze afdeling Fysieke Leefomgeving is actief op alle terreinen van de fysieke leefomgeving. Binnen de teams Omgevingsbeleid, Veiligheid, vergunningverlening, toezicht & handhaving en Openbare ruimte werken wij voor en samen met inwoners en ondernemers aan een optimale leefomgeving. In deze functie maak je deel uit van het team Omgevingsbeleid.

We luisteren naar wensen en belangen van de inwoners en bedrijven en wegen deze af binnen onze kaders. Daarbij hanteren we het uitgangspunt: Ja, mits...

Op deze afdeling bieden we jou alle mogelijkheden om je eigen ontwikkeling in te zetten voor de ontwikkeling van Staphorst. Onze teams kenmerken zich door een informele werksfeer, korte lijnen, eigen initiatief en compacte teams.

Wat heb je écht nodig om deze baan goed te kunnen doen?

  • Je beschikt over een afgeronde HBO-opleiding in een relevante richting;
  • Je hebt ervaring met de energietransitie;
  • Je hebt affiniteit met lokale en/of regionale politiek en beschikt over politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
  • Je steekt graag je handen uit de mouwen;
  • Je bent een enthousiaste en communicatieve persoonlijkheid;
  • Je bent analytisch en communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk, werkt zelfstandig en voelt je thuis in een klant- en resultaatgerichte organisatie.

Waar staat Staphorst voor?

Gemeente Staphorst is uniek, met een eigen karakter. Veelal gekenmerkt door haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken die Staphorst heeft.

Wat maakt dat deze baan jóuw baan mag worden?

  • Ons team is een enthousiast team in een omgeving waar ruimte is voor ontwikkeling. Onze werksfeer kenmerkt zich door collegialiteit, respect en saamhorigheid. We zijn trots op ons werk!
  • Wij betalen je wat je waard bent: deze functie kent een maximumsalaris van € 5.247 bruto per maand.
  • 194,4 uur verlof en de mogelijkheid voor het bijkopen van 187 uur op basis van een fulltime [36] dienstverband;
  • Extra’s zoals een vrij te besteden individueel keuzebudget van ruim 17%, een budget voor persoonlijke gezondheid, tegemoetkoming voor zorgverzekering en betaald ouderschapsverlof;
  • Elke dag vers fruit van lokale ondernemers;
  • Flexibele werktijden en mogelijkheid tot thuiswerken;
  • Opleidingsmogelijkheden met aandacht voor persoonlijke en professionele ontwikkeling;
  • Jouw inschaling gebeurt aan de hand van je opleiding en ervaring voor zover deze relevant is voor de functie;
  • We kijken verder dan je werkervaring: het gaat ons erom wie jij bent en wat je meebrengt.

Benieuwd naar alle secundaire arbeidsvoorwaarden en onze manier van (thuis) werken? Kijk op www.staphorst.nl/arbeidsvoorwaarden.

Hoe komen we met jou in contact?

We houden in Staphorst niet van lange procedures. Solliciteer via onderstaande link samen met een cv en bondige motivatie waarom we juist met jou verder zouden moeten. 

Online solliciteren

Wil je meer informatie? Neem dan contact op met Jeannet Ordelman, Manager Fysieke Leefomgeving: 0522 - 46 75 43.

Collega's aan het woord

Wat maakt het werken bij gemeente Staphorst zo uniek? Bekijk de interviews met medewerkers en maak die kleurrijke stap!