Beleidsadviseur Sociaal Domein (onderwijs)

  • Opleidingsniveau: HBO
  • Dienstverband: tijdelijk met uitzicht op vast
  • Uren per week: 24-32 uur
  • Maandsalaris: maximaal € 5.313, - bruto (schaal 9/10) afhankelijk van jouw kennis en ervaring
  • Plaatsingsdatum: 5 november 2024
  • Sluitingsdatum: 18 november 2024

Zoek jij een flexibele werkgever waar korte lijnen standaard zijn, waar om jouw zienswijze wordt gevraagd en waar je de vrijheid krijgt om jezelf te ontwikkelen? Een gemeente waar je écht het verschil kunt maken? Dan willen we graag met jou in gesprek!

Wat ga je doen als beleidsadviseur Sociaal Domein (met als aandachtsveld onderwijs)?

Als beleidsadviseur heb je interessante verantwoordelijkheden. Je adviseert het gemeentebestuur en je collega’s op het sociaal domein. Je ontwikkelt beleid en zorgt ervoor dat het beleid wordt uitgevoerd. Je maakt daarbij actief verbinding tussen de relevante beleidsterreinen, netwerkpartners, uitvoering en inwoners. Het beleidsplan sociaal domein ‘Iedereen doet mee’ is hét uitgangspunt voor je handelen en je werkt vanuit het gedachtengoed van positieve gezondheid. Jouw bijdrage zorgt ervoor dat de inwoners van Staphorst de juiste ondersteuning krijgen.

Als beleidsadviseur behoort het thema onderwijs tot jouw expertise. Daar horen onderwerpen bij als: leerplicht, leerlingenvervoer, peutergroepen, kinderopvang, onderwijsachterstandenbeleid (OAB) en onderwerpen op het snijvlak van passend-/inclusief onderwijs en jeugdwet. Je voert in het kader van deze onderwerpen ook in regionaal verband overleg met andere gemeenten.

Heb jij affiniteit met deze onderwerpen binnen het sociaal domein? En weet je met jouw bijdrage in integrale samenwerking met anderen tot een gedragen advies te komen? Dan nodigen we je van harte uit om te solliciteren. We zijn op zoek naar een geschikte kandidaat die weet hoe je beleid op deze onderwerpen moet ontwikkelen en uitvoeren. Mocht je dit nog niet helemaal onder de knie hebben? Geen probleem! Als je bereid bent om jezelf te ontwikkelen en te willen leren, ben je van harte welkom om jouw sollicitatie bij ons in te dienen.

Waar kom je te werken?

Onze afdeling Samenleving is actief op alle terreinen van het sociale domein. Binnen de teams Beleid, Uitvoering, Vluchtelingen en Gezond Meedoen, werken wij voor en met inwoners van de gemeente Staphorst aan een zo prettig mogelijke leefomgeving. Afdeling Samenleving kenmerkt zich door een informele werksfeer, korte lijnen en integraal werken. We durven buiten de gebaande paden te kijken en écht betekenis te geven aan het bieden van maatwerk.

Mocht je nieuwsgierig zijn geworden en/of meer informatie willen, neem dan een kijkje op www.staphorst.nl/over-gemeente-staphorst

Wat maakt werken in Staphorst speciaal?

Gemeente Staphorst is uniek, met een eigen karakter. Bijna iedereen kent ons wel en heeft daar een beeld bij. Veelal gebaseerd op haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij zeker waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken. Met ruim 17.000 inwoners, waarvan een derde jonger dan 20 jaar, zijn wij een jonge en dynamische gemeente. Als gemeentelijke organisatie maken we gebruik van de kracht van die dynamische samenleving. We bewegen flexibel mee en zijn een overheid die, veel meer dan voorschrijvend en controlerend, de voorwaarden wil scheppen voor inwoners en ondernemers. We werken in het hier en nu met onze blik steeds gericht op de toekomst.

Wat vragen wij?

  • Je beschikt minimaal over HBO werk- en denkniveau
  • Je bent tenminste 24 uur per week beschikbaar
  • Je hebt ervaring met het onderwijs
  • Als teamspeler ben je samenwerkingsgericht en in staat met anderen resultaten te boeken
  • Je bent proactief met een no-nonsense-mentaliteit en sterk gericht op resultaat
  • Je bent alert op het herkennen van maatschappelijke ontwikkelingen en vraagstukken. Je weet deze te vertalen naar lokaal beleid en bent in staat om relevante partners te betrekken bij maatschappelijke opgaven
  • Je bent flexibel en politiek sensitief. Je bent in staat om in een veranderend krachtenveld de belangen van de gemeente Staphorst en haar inwoners te behartigen

Wat maakt dat deze baan jóuw baan mag worden?

  • Ons team is een enthousiast team in een omgeving waar ruimte is voor ontwikkeling; onze werksfeer kenmerkt zich door collegialiteit, respect en saamhorigheid. We zijn trots op ons werk!
  • Wij betalen je wat je waard bent: deze functie kent een maximumsalaris van € 5.313,- bruto per maand. De functie is ingeschaald in schaal 9/10, afhankelijk van jouw vooropleiding en ervaring
  • 194,4 uur verlof en de mogelijkheid voor het bijkopen van 187 uur op basis van een fulltime [36 uur] dienstverband
  • Extra’s zoals een vrij te besteden individueel keuzebudget van ruim 17%, een budget voor persoonlijke gezondheid (€125 netto naar rato van je dienstverband), tegemoetkoming voor zorgverzekering en betaald ouderschapsverlof
  • Elke dag vers fruit van lokale ondernemers
  • Flexibele werktijden en mogelijkheid tot thuiswerken
  • Opleidingsmogelijkheden met aandacht voor persoonlijke en professionele ontwikkeling
  • We kijken verder dan je werkervaring: het gaat ons erom wie jij bent en wat je meebrengt!

Benieuwd naar alle secundaire arbeidsvoorwaarden en onze manier van (thuis) werken? Kijk op www.staphorst.nl/arbeidsvoorwaarden.

Hoe komen we met jou in contact?

We houden in Staphorst niet van lange procedures. Solliciteer voor 19 november 2024 door te klikken op onderstaande knop met jouw cv en een bondige motivatie waarom we juist met jou verder zouden moeten. De gesprekken vinden plaats op 28 november 2024.

Binnen de selectieprocedure wordt gebruik gemaakt van de assessment-tool PI (Predictive Index).

Online solliciteren

Vragen? Neem dan contact op met Hannie Burcksen, Manager Afdeling Samenleving via 0522- 46 75 60.

De interne- en externe selectieprocedure verloopt gelijktijdig. Bij gelijke geschiktheid geniet de interne kandidaat de voorkeur.