Beleidsmedewerker groenvoorzieningen

Dit is een oud bericht.
  • Opleidingsniveau: HBO werk- en denkniveau op het gebied van groenvoorzieningen
  • Dienstverband: tijdelijk met uitzicht op vast
  • Uren per week: 24 - 32 uur
  • Maandsalaris: maximaal € 5.247 bruto (schaal 10) op basis van 36 uur per week
  • Plaatsingsdatum: 27 september 2024
  • Sluitingsdatum: 18 oktober 2024

Ben jij die beleidsmedewerker in het groen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wat ga je doen?

In onze organisatie doen we grootse dingen waar jij van begin tot eind bij betrokken bent. Hieronder volgt een pakket aan werkzaamheden die bij deze functie horen:

Je bent als beleidsmedewerker verantwoordelijk voor de gemeentelijke groenvoorzieningen en speelruimte. Het gaat om het beleid, het beheer en het onderhoud ervan. Het betreft o.a. het adviseren over het beleid, het opstellen van vervangingsplanningen, het verzorgen van de participatie, de coördinatie, het uitbesteden van werkzaamheden, de monitoring van het te onderhouden areaal groen (houder van de bestekken) en het beheren van het budget.

Als beleidsmedewerker werk je aan diverse projecten. Voorbeelden hiervan zijn: het uitbreiden en herinrichten van begraafplaatsen en groenrenovaties in de woonwijken. Ook werk je samen met collega’s aan projecten op een projectmatige wijze. Hierin ben je lid van het projectteam en lever je input en stel je bv. een programma van eisen op ten aanzien van de aan te leggen groenvoorzieningen en speelruimte.

Waar kom je te werken?

De afdeling Fysieke Leefomgeving is actief op verschillende terreinen en bestaat uit drie teams. Team Openbare Ruimte bestaat uit een binnen- en buitendienst die nauw met elkaar samenwerken. De functie Beleidsmedewerker in het groen valt onder de binnendienst met ongeveer 10 mensen. Door het team worden verschillende projecten uitgevoerd. Natuurlijk hoort hier ook bij het beheer en het onderhoud van alle gebieden in de openbare ruimte. Bij het team Openbare Ruimte hebben de medewerkers samenwerking en een goede sfeer hoog in het vaandel staan. Wij werken voor en samen met inwoners en ondernemers aan een optimale leefomgeving. Kenmerkend voor het team is een informele werksfeer met korte lijnen en gezamenlijk werken wij met passie en respect voor ieders vakgebied met als doel het behalen van het maximale resultaat.

Wat maakt werken in Staphorst speciaal?

Gemeente Staphorst is uniek, met een eigen karakter. Bijna iedereen kent ons wel en heeft daar een beeld bij. Veelal gebaseerd op haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij zeker waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken. Met ruim 17.000 inwoners, waarvan een derde jonger dan 20 jaar, zijn wij een jonge en dynamische gemeente.

Als gemeentelijke organisatie maken we gebruik van de kracht van die dynamische samenleving. We bewegen flexibel mee en zijn een overheid die, veel meer dan voorschrijvend en controlerend, de voorwaarden wil scheppen voor inwoners en ondernemers. We werken in het hier en nu met onze blik steeds gericht op de toekomst.

Wat vragen wij?

  • HBO werk- en denkniveau met een afgeronde opleiding in de groene sector
  • Jouw werkhouding kenmerkt zich door hands-on mentaliteit
  • Communicatief vaardig: jouw communicatie is erop gericht om anderen helder en duidelijk van informatie te voorzien
  • Geordend en gestructureerd: jouw administratie heeft voor anderen geen geheimen
  • Vermogen om te schakelen: je schakelt tussen de diverse werkzaamheden zonder daarbij het overzicht of de prioriteiten te verliezen
  • Nieuwsgierig en hulpvaardig: je wilt graag op de hoogte zijn van zaken die spelen, ook om anderen in hun werk te kunnen helpen

Wat maakt dat deze baan jóuw baan mag worden?

  • Ons team is een enthousiast team in een omgeving waar ruimte is voor ontwikkeling
  • Onze werksfeer kenmerkt zich door collegialiteit, respect en saamhorigheid. We zijn trots op ons werk!
  • Wij betalen je wat je waard bent: deze functie kent een maximumsalaris van € 5.247,- [schaal 10] bruto per maand (op basis van 36 uur)
  • 194,4 uur verlof en de mogelijkheid voor het bijkopen van 187 uur op basis van een fulltime [36 uur] dienstverband
  • Extra’s zoals een vrij te besteden individueel keuzebudget (IKB) van ruim 17%. Het IKB kan besteedt worden aan bijvoorbeeld: persoonlijke gezondheid, tegemoetkoming voor zorgverzekering en betaald ouderschapsverlof
  • Elke dag vers fruit van lokale ondernemers
  • Flexibele werktijden en mogelijkheid tot thuiswerken
  • Jaarlijkse budget voor je persoonlijke gezondheid van € 125,- netto
  • Tegemoetkoming zorgverzekering van € 168,- per jaar
  • Opleidingsmogelijkheden met aandacht voor persoonlijke en professionele ontwikkeling
  • We kijken verder dan je werkervaring: het gaat ons erom wie jij bent en wat je meebrengt

Benieuwd naar alle secundaire arbeidsvoorwaarden en onze manier van (thuis) werken? Kijk op www.staphorst.nl/arbeidsvoorwaarden.

Hoe komen we met jou in contact?

We houden in Staphorst niet van lange procedures. Solliciteer voor vrijdag 18 oktober 2024 door te klikken op onderstaande knop met jouw cv en een bondige motivatie waarom we juist met jou verder zouden moeten.

Online solliciteren

De gesprekken vinden plaats op 23 oktober 2024. Binnen de selectieprocedure wordt gebruik gemaakt van de assessment-tool PI (Predictive Index).

Vragen? Neem dan contact op met Ronald Voerman, teamcoördinator Openbare Ruimte, via (0522) 46 75 41.

De interne- en externe sollicitatieprocedure verloopt gelijktijdig. Bij gelijke geschiktheid geniet de interne kandidaat de voorkeur.

Collega's aan het woord

Wat maakt het werken bij gemeente Staphorst zo uniek? Bekijk de interviews met medewerkers en maak die kleurrijke stap!