Ervaren beleidsadviseur RO
- Opleidingsniveau: HBO
- Dienstverband: tijdelijk met uitzicht op vast
- Uren per week: 36
- Maandsalaris: maximaal €6.218,- bruto per maand (schaal 10) inclusief IKB (individueel keuzebudget)
- Plaatsingsdatum: 18 oktober 2024
De dynamiek van de omgevingswet en onze gedurfde ambities in ruimtelijke ontwikkeling vormen het decor waarin jij een sleutelrol kunt spelen. Wij kijken verder dan het alledaagse en streven naar verandering en groei op meerdere fronten - van de woningbouwopgave tot de ontwikkeling van innovatieve bedrijventerreinen, infrastructuuraanpassingen tot het aanjagen van boeiende toeristische ontwikkelingen.
Wij willen de lat hoger leggen, en daarom zoeken wij jou - een doorgewinterde en ervaren beleidsmedewerker met een passie voor het vormgeven van de ruimtelijke toekomst. Sta jij klaar om de uitdagingen aan te gaan en jouw stempel te drukken op de evolutie van onze omgeving?
Wat ga je doen?
Als onderdeel van ons cluster ruimtelijke ontwikkeling bieden we jou een dynamische rol waarin je inhoudelijke input levert voor diverse projecten, bijvoorbeeld woningbouw en bedrijventerreinen, waarbij je een cruciale rol speelt in de voortgang en kwaliteit. Daarnaast horen ook de volgende taken bij jouw werkzaamheden:
- Actief bijdragen aan het vormgeven van de transitie van het tijdelijke omgevingsplan, samen met je collega's
- Ruimtelijke motiveringen beoordelen binnen het kader van afwijkingsverzoeken voor het omgevingsplan en advies leveren in het proces
- Advies geven aan het college en de raad, waarbij je als vertrouwenspersoon fungeert op beleidsniveau
- Leiding nemen bij het begeleiden van wijzigingsverzoeken voor het omgevingsplan
- Optreden als de vakinhoudelijke expert, waar collega's op jou kunnen rekenen voor deskundige begeleiding en ondersteuning
- De werkprocessen optimaliseren, die gestroomlijnd zijn via EPOS (Efficiënte Procesinrichting Omgevingsrecht Staphorst). Voor meer details, bekijk onze websiteepos.staphorst.nl
Sluit je aan bij ons team en speel een sleutelrol in de toekomst van onze leefomgeving. Jouw expertise kan het verschil maken!
Waar kom je te werken
Onze afdeling Fysieke Leefomgeving is actief op alle terreinen van het fysieke domein. Binnen de teams Omgevingsbeleid (waar jij deel uit van gaat maken), Openbare ruimte en Vergunningen, veiligheid, toezicht & handhaving, werken wij voor en samen met inwoners en ondernemers aan een optimale leefomgeving.
We luisteren naar wensen en belangen van de inwoners en bedrijven en wegen deze af binnen onze kaders. Daarbij hanteren we het uitgangspunt: Ja, mits...
Op deze afdeling bieden we jou alle mogelijkheden om je eigen ontwikkeling in te zetten voor de ontwikkeling van Staphorst. Onze teams kenmerken zich door een informele werksfeer, korte lijnen, eigen initiatief en compacte teams. Je hebt een breed takenpakket en krijgt de ruimte om mee te denken.
Wat maakt werken in Staphorst speciaal?
Gemeente Staphorst is uniek, met een eigen karakter. Bijna iedereen kent ons wel en heeft daar een beeld bij. Veelal gebaseerd op haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij zeker waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken. Met bijna 18.000 inwoners, waarvan een derde jonger dan 20 jaar, zijn wij een jonge en dynamische gemeente.
Als gemeentelijke organisatie maken we gebruik van de kracht van die dynamische samenleving. We bewegen flexibel mee en zijn een overheid die, veel meer dan voorschrijvend en controlerend, de voorwaarden wil scheppen voor inwoners en ondernemers. We werken in het hier en nu met onze blik steeds gericht op de toekomst.
Wat vragen wij?
- Minimaal HBO met uitgebreide kennis en ervaring in de ruimtelijke ontwikkeling
- Ervaring met projectmatig werken
- Enkele jaren relevante werkervaring binnen een gemeentelijke overheid
Wat maakt dat deze baan jóuw baan mag worden?
- Ons team is een enthousiast team in een omgeving waar ruimte is voor ontwikkeling; Onze werksfeer kenmerkt zich door collegialiteit, respect en saamhorigheid. We zijn trots op ons werk!
- Deze functie kent een minimumsalaris van €3.931,- (schaal 9) en een maximumsalaris van €6.218,- (schaal 10) bruto per maand inclusief IKB. De inschaling vindt plaats op basis van jouw vooropleiding, kennis en ervaring
- Bij de gemeente Staphorst werken we met korte lijnen, waardoor we snel en persoonlijk inspelen op de wensen van onze inwoners en bedrijven
- 194,4 uur verlof en de mogelijkheid voor het bijkopen van 187 uur op basis van een fulltime [36 uur] dienstverband
- Een vrij te besteden individueel keuzebudget van ruim 17%
- We vinden vitaliteit belangrijk! Daarom ligt er elke dag vers fruit van lokale ondernemers klaar. Daarnaast bieden we een budget voor persoonlijke gezondheid aan (€125 naar rato van je dienstverband). Ook krijg je een tegemoetkoming voor zorgverzekering
- Flexibele werktijden en mogelijkheid tot thuiswerken als het werk dat toelaat
- Opleidingsmogelijkheden met aandacht voor persoonlijke en professionele ontwikkeling
- We kijken verder dan je werkervaring: het gaat ons erom wie jij bent en wat je meebrengt
Benieuwd naar alle secundaire arbeidsvoorwaarden en onze manier van (thuis) werken? Kijk op www.staphorst.nl/arbeidsvoorwaarden.
Hoe komen we met jou in contact?
We houden in Staphorst niet van lange procedures. Solliciteer door te klikken op onderstaande knop met jouw cv en een bondige motivatie waarom we juist met jou verder zouden moeten.
Vragen? Neem dan contact op met Natasja Versteegh, beleidsmedewerker RO/teamcoördinator, via (0522) 46 75 13.
Collega's aan het woord
Wat maakt het werken bij gemeente Staphorst zo uniek? Bekijk de interviews met medewerkers en maak die kleurrijke stap!