Ervaren beleidsadviseur ruimtelijke ontwikkeling

  • Opleidingsniveau: HBO
  • Dienstverband: tijdelijk met uitzicht op vast
  • Uren per week: 36
  • Maandsalaris: maximaal € 5.247, - bruto (schaal 10)
  • Plaatsingsdatum: 17 mei 2024

De dynamiek van de omgevingswet en onze gedurfde ambities in ruimtelijke ontwikkeling vormen het decor waarin jij een sleutelrol kunt spelen. Wij kijken verder dan het alledaagse en streven naar verandering en groei op meerdere fronten - van de woningbouwopgave tot de ontwikkeling van innovatieve bedrijventerreinen, infrastructuuraanpassingen tot het aanjagen van boeiende toeristische ontwikkelingen.

Wij willen de lat hoger leggen, en daarom zoeken wij jou - een doorgewinterde en ervaren beleidsmedewerker met een passie voor het vormgeven van de ruimtelijke toekomst. Sta jij klaar om de uitdagingen aan te gaan en jouw stempel te drukken op de evolutie van onze omgeving?

Wat ga je doen?

Als onderdeel van ons planteam omgevingsplan bieden wij jou een dynamische rol waarin je:

  • Actief bijdraagt aan het vormgeven van de transitie van het tijdelijke omgevingsplan, samen met je collega's.
  • Ruimtelijke motiveringen beoordeelt binnen het kader van afwijkingsverzoeken voor het omgevingsplan en advies levert in het proces.
  • Leiding neemt bij het begeleiden van wijzigingsverzoeken voor het omgevingsplan, zorgdragend dat alles soepel verloopt.
  • De werkprocessen optimaliseert, die gestroomlijnd zijn via EPOS (Efficiënte Procesinrichting Omgevingsrecht Staphorst). Voor meer details, bekijk onze website epos.staphorst.nl.
  • Inhoudelijke input levert voor diverse projecten, waarbij je een cruciale rol speelt in de voortgang en kwaliteit.
  • Advies geeft aan het college en de raad, waarbij je als vertrouwenspersoon fungeert op beleidsniveau.
  • Optreedt als de vakinhoudelijke expert, waar collega's op kunnen rekenen voor deskundige begeleiding en ondersteuning.

Sluit je aan bij ons team en speel een sleutelrol in de toekomst van onze leefomgeving. Jouw expertise kan het verschil maken!

Waar kom je te werken

Onze afdeling Fysieke Leefomgeving is actief op alle terreinen van het fysieke domein. Binnen de teams Omgevingsbeleid (waar jij deel uit van gaat maken), Openbare ruimte en Vergunningen, veiligheid, toezicht & handhaving, werken wij voor en samen met inwoners en ondernemers aan een optimale leefomgeving.

We luisteren naar wensen en belangen van de inwoners en bedrijven en wegen deze af binnen onze kaders. Daarbij hanteren we het uitgangspunt: Ja, mits...
Op deze afdeling bieden we jou alle mogelijkheden om je eigen ontwikkeling in te zetten voor de ontwikkeling van Staphorst. Onze teams kenmerken zich door een informele werksfeer, korte lijnen, eigen initiatief en compacte teams.

Wat maakt werken in Staphorst speciaal?

Gemeente Staphorst is uniek, met een eigen karakter. Bijna iedereen kent ons wel en heeft daar een beeld bij. Veelal gebaseerd op haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij zeker waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken. Met ruim 17.000 inwoners, waarvan een derde jonger dan 20 jaar, zijn wij een jonge en dynamische gemeente.

Als gemeentelijke organisatie maken we gebruik van de kracht van die dynamische samenleving. We bewegen flexibel mee en zijn een overheid die, veel meer dan voorschrijvend en controlerend, de voorwaarden wil scheppen voor inwoners en ondernemers. We werken in het hier en nu met onze blik steeds gericht op de toekomst.

Wat vragen wij?

  • Minimaal HBO met uitgebreide kennis en ervaring in ruimtelijke ordening.
  • Ervaring met projectmatig werken.
  • Enkele jaren relevante werkervaring binnen een gemeentelijke overheid.

Wat maakt dat deze baan jóuw baan mag worden?

  • Ons team is een enthousiast team in een omgeving waar ruimte is voor ontwikkeling. Onze werksfeer kenmerkt zich door collegialiteit, respect en saamhorigheid. We zijn trots op ons werk!
  • Wij betalen je wat je waard bent: deze functie kent een maximumsalaris van € 5.247, - [schaal 10] bruto per maand.
  • 194,4 uur verlof en de mogelijkheid voor het bijkopen van 187 uur op basis van een fulltime [36 uur] dienstverband.
  • Extra’s zoals een vrij te besteden individueel keuzebudget van ruim 17%, een budget voor persoonlijke gezondheid, tegemoetkoming voor zorgverzekering en betaald ouderschapsverlof.
  • Elke dag vers fruit van lokale ondernemers.
  • Flexibele werktijden en mogelijkheid tot thuiswerken.
  • Opleidingsmogelijkheden met aandacht voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.
  • We kijken verder dan je werkervaring: het gaat ons erom wie jij bent en wat je meebrengt.

Benieuwd naar alle secundaire arbeidsvoorwaarden en onze manier van (thuis) werken? Kijk op www.staphorst.nl/arbeidsvoorwaarden.

Hoe komen we met jou in contact?

We houden in Staphorst niet van lange procedures. Solliciteer door te klikken op onderstaande knop met jouw cv en een bondige motivatie waarom we juist met jou verder zouden moeten.

Online solliciteren

Vragen? Neem dan contact op met Natasja Versteegh, beleidsmedewerker RO/teamcoördinator, via (0522) 46 75 13.

Collega's aan het woord

Wat maakt het werken bij gemeente Staphorst zo uniek? Bekijk de interviews met medewerkers en maak die kleurrijke stap!