• Opleidingsniveau: HBO
  • Dienstverband: tijdelijk met uitzicht op vast
  • Uren per week: 36
  • Maandsalaris: maximaal € 5.997,- [schaal 11] bruto
  • Plaatsingsdatum: 24 september 2024
  • Sluitingsdatum: 13 oktober 2024

Ben jij een bevlogen financieel specialist met een scherp oog voor toegevoegde waarde? Sta je te popelen om jouw analytische vaardigheden in te zetten en een belangrijke rol te vervullen binnen de dynamische gemeente Staphorst? Dan is dit dé vacature voor jou!

Over de functie

Als financieel specialist bij de gemeente Staphorst heb jij de volledige regie op het hele jaarrekeningproces. Jij bent de drijvende kracht achter het opstellen van beleidskaders, begrotingswijzigingen, het anticiperen op ontwikkelingen en fungeer je als het financiële aanspreekpunt (ook voor onze accountant).

Jouw dagelijkse werkzaamheden omvatten het samenstellen van producten in de planning en control cyclus en het bijdragen aan de continue verbetering van deze cyclus. Je zorgt dat je op de hoogte bent van nieuwe ontwikkelingen en speelt een cruciale rol in het opstellen en actueel houden van het financiële beleid en stelt hiervoor college- en raadsvoorstellen voor op.

Je bent ook de vraagbaak voor onze financiële adviseurs en je staat het management en de budgethouders met raad en daad bij. Je bent eindverantwoordelijk voor de SISA-verantwoording richting het rijk.

Jouw werkplek

Het team financiën, onderdeel van de afdeling Bestuur- en Managementondersteuning, staat klaar om jou te verwelkomen. Onze missie is om bestuur, management en medewerkers optimaal te ondersteunen en adviseren in de uitvoering van hun taken. Hierbij streven we naar een optimale en kwalitatief goede dienstverlening aan onze inwoners, ondernemers en verenigingen. Jouw rol binnen het team financiën is van essentieel belang voor het behalen van deze doelen.

Wat heb je écht nodig om deze baan goed te kunnen doen?

  • Je beschikt over een afgeronde hbo-opleiding in een financiële/accountancy richting
  • Je hebt ervaring in het financieel strategisch werkveld bij een overheidsorganisatie
  • Affiniteit met financiën: je begrijpt de impact van jouw vakgebied en handelt hiernaar
  • Je bent in staat om mensen aan te sturen
  • Gevoel voor bestuurlijke dynamiek: je weet deze dynamiek te benutten in jouw adviserende rol
  • Je hebt affiniteit met lokale en/of regionale politiek en beschikt over politiek-bestuurlijke sensitiviteit
  • Je steekt graag je handen uit de mouwen en hebt ervaring in de rol van aanjager en verbinder in financiële trajecten
  • Je beschikt over een goed ontwikkeld analytisch vermogen
  • Je bent een enthousiaste expert met een externe blik
  • Je bent communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk, werkt zelfstandig en voelt je thuis in een klant- en resultaatgerichte organisatie

Waar staat Staphorst voor?

Gemeente Staphorst is uniek, met een eigen karakter. Bijna iedereen kent ons en heeft daar een beeld bij. Veelal gebaseerd op haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken.

Wat maakt dat deze baan jóuw baan mag worden?

  • We hebben een enthousiast team in een omgeving waar ruimte is voor ontwikkeling. Onze werksfeer kenmerkt zich door collegialiteit, respect en saamhorigheid. We zijn trots op ons werk!
  • Wij betalen je wat je waard bent: deze functie kent een maximumsalaris van € 5.997,- bruto per maand
  • 194,4 uur verlof en de mogelijkheid voor het bijkopen van 187 uur op basis van een fulltime [36] dienstverband
  • Een vrij te besteden individueel keuzebudget van ruim 17%
  • Elke dag vers fruit van lokale ondernemers
  • Flexibele werktijden en mogelijkheid tot thuiswerken
  • Jaarlijkse budget voor je persoonlijke gezondheid van € 125 netto
  • Tegemoetkoming zorgverzekering van €168 per jaar
  • Opleidingsmogelijkheden met aandacht voor persoonlijke en professionele ontwikkeling

Jouw inschaling gebeurt aan de hand van je opleiding en ervaring voor zover deze relevant is voor de functie. We kijken verder dan je werkervaring: het gaat ons erom wie jij bent en wat je meebrengt.

Benieuwd naar alle secundaire arbeidsvoorwaarden en onze manier van (thuis)werken? Kijk op www.staphorst.nl/arbeidsvoorwaarden. Wil je meer weten over de recreatie en toerisme binnen Staphorst, bezoek dan de website van stichting Ontdek Staphorst: www.ontdekstaphorst.nl.

Hoe komen we met jou in contact?

We houden in Staphorst niet van lange procedures. Solliciteer voor maandag 14 oktober 2024 via onderstaande link voor samen met een cv en bondige motivatie waarom we juist met jou verder zouden moeten.

Online solliciteren

Binnen de selectieprocedure wordt gebruik gemaakt van de assessment-tool PI (Predictive Index). Wil je meer informatie? Neem dan contact op met Marianne Brasjen, Teamcoördinator Financiën/HR en Strategisch Financieel Adviseur, telefoonnummer (0522) 74 71 46.

De gesprekken staan gepland op 17 oktober 2024.

De interne- en externe sollicitatieprocedure verloopt gelijktijdig. Bij gelijke geschiktheid geniet de interne kandidaat de voorkeur.