Junior beleidsadviseur ruimtelijke ontwikkeling

  • Opleidingsniveau: HBO
  • Dienstverband: tijdelijk met uitzicht op vast
  • Uren per week: 36
  • Maandsalaris: maximaal € 4.752,- bruto (schaal 9)
  • Plaatsingsdatum: 22 mei 2024

De dynamiek van de omgevingswet en onze gedurfde ambities in ruimtelijke ontwikkeling vormen het decor waarin jij een sleutelrol kunt spelen. Wij kijken verder dan het alledaagse en streven naar verandering en groei op meerdere fronten - van de woningbouwopgave tot de ontwikkeling van innovatieve bedrijventerreinen, infrastructuuraanpassingen tot het aanjagen van boeiende toeristische ontwikkelingen.

Wij streven naar verbetering en vernieuwing, en daarom zijn we op zoek naar jou - een ambitieuze junior beleidsadviseur met een frisse blik op ruimtelijke ontwikkeling. Ben jij klaar om nieuwe uitdagingen aan te gaan en actief bij te dragen aan de ontwikkeling van onze leefomgeving?

Spreekt dit je aan? Lees dan snel verder.

Wat ga je doen?

Vanaf je eerste dag zul je betrokken zijn bij het begeleiden van ruimtelijke initiatieven, zoals het splitsen van boerderijen en het ontwikkelen van onbebouwde locaties. Dit alles doe je volgens onze EPOS-methodiek, wat staat voor Efficiënte Procesinrichting Omgevingsrecht Staphorst. Dit systeem is ontworpen om het aanvragen van omgevingsvergunningen en bestemmingsplanwijzigingen efficiënter te maken voor projecten die buiten het huidige bestemmingsplan vallen. Meer weten? Neem een kijkje op onze website: epos.staphorst.nl.

In de praktijk betekent dit:

  • dat je actief meedenkt en bijdraagt aan beleidsvorming en uitvoering vanuit een ruimtelijk ontwikkelingsperspectief;
  • beoordelen en adviseren op concept aanvragen en verzoeken om vooroverleg volgens onze EPOS werkwijze. Je neemt actief deel aan de (kleine) omgevingskamer;
  • je levert een bijdrage aan de transitie van het tijdelijke omgevingsplan naar het permanente omgevingsplan;
  • je helpt onze inwoners de nieuwe omgevingswet te begrijpen.

Onze collega Joëlle over haar groei in de functie:

“Ik kwam uit de schoolbanken en wist nauwelijks wat een bestemmingsplan was. Nu draai ik gewoon zelfstandig procedures. Ik ben goed ingewerkt en er is altijd iemand waar ik met mijn vragen terecht kan. We zijn nauw bij elkaar betrokken en in de beginperiode keek er altijd een collega mee. Doordat we een kleine organisatie zijn doen we niet maar 1 ding. Dit is erg leerzaam. Zo zit ik ook in het team verkeersadvisering en ben vanuit RO betrokken bij de nieuwe inrit naar de toekomstige wijk Rouveen-Zuid.”

Waar kom je te werken?

Onze afdeling Fysieke Leefomgeving is actief op alle terreinen van het fysieke domein. Binnen de teams Omgevingsbeleid (waar jij deel uit van gaat maken), Openbare ruimte en Vergunningen, veiligheid, toezicht & handhaving, werken wij voor en samen met inwoners en ondernemers aan een optimale leefomgeving.

We luisteren naar wensen en belangen van de inwoners en bedrijven en wegen deze af binnen onze kaders. Daarbij hanteren we het uitgangspunt: Ja, mits...
Op deze afdeling bieden we jou alle mogelijkheden om je eigen ontwikkeling in te zetten voor de ontwikkeling van Staphorst. Onze teams kenmerken zich door een informele werksfeer, korte lijnen, eigen initiatief en compacte teams.

Waar staat Staphorst voor?

Gemeente Staphorst is uniek, met een eigen karakter. Bijna iedereen kent ons wel en heeft daar een beeld bij. Veelal gebaseerd op haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij zeker waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken. Met ruim 17.000 inwoners, waarvan een derde jonger dan 20 jaar, zijn wij een jonge en dynamische gemeente.

Als gemeentelijke organisatie maken we gebruik van de kracht van die dynamische samenleving. We bewegen flexibel mee en zijn een overheid die, veel meer dan voorschrijvend en controlerend, de voorwaarden wil scheppen voor inwoners en ondernemers. We werken in het hier en nu met onze blik steeds gericht op de toekomst.

Wat heb je minimaal nodig voor deze functie?

  • Een HBO-opleiding ruimtelijke ordening en planologie of een daaraan verwant werkveld.
  • Affiniteit met wet- en regelgeving op het vakgebied van RO / Omgevingswet.
  • Vaardigheid in het bespreken en beoordelen van problemen en mogelijkheden, omgang met de diverse stakeholders en het opstellen van adviezen.

Welke arbeidsvoorwaarden horen daarbij?

  • Ons team is een enthousiast team in een omgeving waar ruimte is voor ontwikkeling. Onze werksfeer kenmerkt zich door collegialiteit, respect en saamhorigheid. We zijn trots op ons werk!
  • Wij betalen je wat je waard bent: deze functie kent een maximumsalaris van € 4.752, - [schaal 9] bruto per maand.
  • 194,4 uur verlof en de mogelijkheid voor het bijkopen van 187 uur op basis van een fulltime [36 uur] dienstverband.
  • Extra’s zoals een vrij te besteden individueel keuzebudget van ruim 17%, een budget voor persoonlijke gezondheid, tegemoetkoming voor zorgverzekering en betaald ouderschapsverlof.
  • Elke dag vers fruit van lokale ondernemers.
  • Flexibele werktijden en mogelijkheid tot thuiswerken.
  • Opleidingsmogelijkheden met aandacht voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.
  • We kijken verder dan je werkervaring: het gaat ons erom wie jij bent en wat je meebrengt.

Benieuwd naar alle secundaire arbeidsvoorwaarden en onze manier van (thuis) werken? Kijk op www.staphorst.nl/arbeidsvoorwaarden.

Hoe komen we met jou in contact?

We houden in Staphorst niet van lange procedures. Solliciteer door te klikken op onderstaande knop met jouw cv en een bondige motivatie waarom we juist met jou verder zouden moeten.

Online solliciteren

Vragen? Neem dan contact op met Natasja Versteegh, beleidsmedewerker RO/teamcoördinator, via (0522) 46 75 13.

Collega's aan het woord

Wat maakt het werken bij gemeente Staphorst zo uniek? Bekijk de interviews met medewerkers en maak die kleurrijke stap!