Vergunningverlener Omgevingswet

Dit is een oud bericht.
  • Opleidingsniveau: HBO
  • Dienstverband: tijdelijk met uitzicht op vast
  • Uren per week: 32 uur
  • Maandsalaris: maximaal € 5.631,- bruto per maand (schaal 9) inclusief IKB (individueel keuzebudget)
  • Plaatsingsdatum: 22 januari 2025
  • Sluitingsdatum: 4 februari 2025

Zet een kleurrijke stap en kom werken bij gemeente Staphorst!

Wat ga je doen?

In deze functie behandel en coördineer je de aanvragen op het gebied van omgevingsvergunning bouw. Dit doe je onder andere door het toetsen van aanvragen aan wettelijke bepalingen en omgevingsplan. Daarnaast stel je concept-omgevings-vergunningen en afwijzingen op. Ook behandel je eenvoudige binnenplanse en buitenplanse afwijkingen en tijdelijke afwijkingen van het omgevingsplan. Een andere taak die bij deze functie hoort is het vertegenwoordigen van de gemeente in (externe) commissies zoals: Omgevingskamer, Stadsbouwmeester en Monumentencommissie.

Binnen deze functie word je ook ingezet als ruimtecoach. Dit betekent dat je ruimtelijke plannen begeleidt volgens EPOS. Je bent het eerste aanspreekpunt voor burgers en professionals met betrekking tot nieuwe initiatieven. Je kijkt verder dan je eigen vakgebied, luistert goed naar de wensen van de initiatiefnemer en bent nauw betrokken bij partijen en coacht hen aan de spreekwoordelijke ‘keukentafel’.

Waar kom je te werken?

Onze afdeling Fysieke Leefomgeving is actief op verschillende terreinen en bestaat uit drie teams. Jij gaat deel uit maken van het team ‘Vergunningen, Veiligheid, Toezicht en Handhaving’. De andere teams heten ‘Omgevingsbeleid’ en ‘Openbare ruimte’. Binnen de afdeling Fysieke Leefomgeving werken wij voor en samen met inwoners en ondernemers aan een optimale leefomgeving. We luisteren naar wensen en belangen van de inwoners en bedrijven en wegen deze af binnen onze kaders. Daarbij hanteren we het uitgangspunt: Ja, mits…

Op deze afdeling bieden we jou alle mogelijkheden om je eigen ontwikkeling in te zetten voor de ontwikkeling van Staphorst. Onze teams kenmerken zich door een informele werksfeer, korte lijnen, je kunt veel eigen initiatief tonen en we hebben een compact team.

Wat maakt werken in Staphorst speciaal?

Gemeente Staphorst is uniek, met een eigen karakter. Bijna iedereen kent ons wel en heeft daar een beeld bij. Veelal gebaseerd op haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij zeker waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken. Met bijna 18.000 inwoners, waarvan een derde jonger dan 20 jaar, zijn wij een jonge en dynamische gemeente.

Als gemeentelijke organisatie maken we gebruik van de kracht van die dynamische samenleving. We bewegen flexibel mee en zijn een overheid die, veel meer dan voorschrijvend en controlerend, de voorwaarden wil scheppen voor inwoners en ondernemers. We werken in het hier en nu met onze blik steeds gericht op de toekomst.

Wat vragen wij?

  • Je hebt een HBO werk- en denkniveau en affiniteit met het brede beleidsterrein van fysieke leefomgeving
  • Je beschikt over de Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 1 en/of 2 of bent bereid om deze te behalen
  • Je beschikt over politiek-bestuurlijk inlevingsvermogen en je bent in staat om doelgericht je taken te vervullen
  • Ook ben je initiatiefrijk, stressbestendig en heb je een proactieve werkhouding
  • Vermogen om te schakelen: je schakelt tussen de diverse werkzaamheden zonder daarbij het overzicht of de prioriteiten te verliezen
  • Als laatste is het van belang dat je over goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden beschikt

Wat maakt dat deze baan jóuw baan mag worden?

  • We zijn een enthousiast team in een omgeving waar ruimte is voor ontwikkeling. Onze werksfeer kenmerkt zich door collegialiteit, respect en saamhorigheid. We zijn trots op ons werk!
  • Deze functie kent een minimumsalaris van € 3.572,- (schaal 8) en een maximumsalaris van € 5.631,- (schaal 9) bruto per maand inclusief IKB. De inschaling vindt plaats op basis van jouw vooropleiding , kennis en ervaring
  • Bij de gemeente Staphorst werken we met korte lijnen, waardoor we snel en persoonlijk inspelen op de wensen van onze inwoners en bedrijven
  • Je hebt recht op 194,4 uur verlof en via het IKB bestaat de mogelijkheid voor het bijkopen van 187 uur op basis van een fulltime [36 uur] dienstverband
  • Een vrij te besteden individueel keuzebudget (IKB) van 17,05%
  • We vinden vitaliteit belangrijk! Daarom ligt er elke dag vers fruit van lokale ondernemers klaar. Daarnaast bieden we een budget voor persoonlijke gezondheid aan (€125 naar rato van je dienstverband). Ook krijg je een tegemoetkoming voor zorgverzekering
  • We bieden flexibele werktijden en mogelijkheid tot thuiswerken
  • Je krijgt de mogelijkheid om opleidingen te volgen met aandacht voor jouw persoonlijke en professionele ontwikkeling

Benieuwd naar alle secundaire arbeidsvoorwaarden en onze manier van (thuis) werken? Kijk op www.staphorst.nl/arbeidsvoorwaarden.

Hoe komen we met jou in contact?

We houden in Staphorst niet van lange procedures. Solliciteer voor 5 februari 2025 door te klikken op onderstaande knop met jouw cv en een bondige motivatie waarom we juist met jou verder zouden moeten. De gesprekken vinden plaats op 11 februari 2025.

Online solliciteren

Binnen de selectieprocedure wordt gebruik gemaakt van de assessment-tool PI (Predictive Index).

Vragen? Neem dan contact op met Martijn Oosterbaan, Coördinator team VVTH via (0522)  46 74 75.

De interne- en externe selectieprocedure verloopt gelijktijdig. Bij gelijke geschiktheid geniet de interne kandidaat de voorkeur.

Collega's aan het woord

Wat maakt het werken bij gemeente Staphorst zo uniek? Bekijk de interviews met medewerkers en maak die kleurrijke stap!